Izrada web sajtova je kompleksan posao koji zbog napretka tehnologije (softvera i hardvera), novih dizajnerskih mogućnosti, i generalno sve većih zahteva svakim danom postaje sve složeniji. Zato od starta treba krenuti proverenim putem.
Da ne bi došlo do propusta koje naknadno nije lako popraviti, a i radi postizanja što veće efikasnosti Gart Creative je razvio pristup u 6 koraka:
Za izradu on-line prodavnica koristimo Woocommerce koji je prethodnih godina zauzeo lidersku poziciju u ovom segmentu tržišta zahvaljujući svojoj pouzdanosti, niskim troškovima korišćenja i skoro neograničenim mogućnostima proširenja funkcionalnosti.
Veliki broj sofisticiranig tema dizajniranih za određene tipove prodavnica omogućava bržu i jeftiniju izradu, a kvalitet dizajna podiže na visok nivo.
Ako se vaš sajt ne nalazi na prvoj stranici Googleovih rezultata pretrage za zadati upit, mala je verovatnoća da će ljudi saznati za vaš sajt na ovaj način.
Poseta koja se ostvaruje preko organskih rezultati pretrage u 2021. iznose 51%, i prosečan korisnik će pre kliknuti na rezulat organske pretrage nego na plaćeni oglas.
Optimizacija za pretraživače se radi od samog starta svakog projekta. Najbitniji je izbor relevantnih ključnih reči i priprema sadržaja sajta u skladu sa njima. Postoji skoro 200 faktora koje Googlovi algoritmi obrađuju na vašem sajtu ali je 10-ak od ključne važnosti.
Marketing na društvenim mrežama je oblik internet marketinga koji uključuje stvaranje i dijeljenje sadržaja na društvenim mrežama kako bi se postigli vaši ciljevi marketinga i brendiranja. Uključuje aktivnosti objavljivanja tekstova i slika, videozapisa i drugog sadržaja koji podstiče angažman publike, kao i plaćeno oglašavanje na društvenim mrežama.
Marketing putem e-pošte pomaže vam da se povežete sa svojom publikom u cilju promovisanja svog brenda i povećanja prodaje.
Bitan segment celokupnog posla vezanog za produkciju web sajtova i prateći marketing je izrada visokokvalitetnih snimaka proizvoda, enterijera, usluga, objekata… a postprodukcija u vidu pravljenja kratkih video-klipova i introa za potrebe Social Media Marketinga podiže značaj na još viši nivo.
Vreme potrebno za izradu web sajta zavisi od puno faktora i obično za manje i jednostavnije iznosi 4-6 nedelja, dok za glomaznije web sajtove sa puno različitih funkcionalnosti može da bude znatno duže.
UI dizajn
„UI- User Interface“ znači „korisnički interfejs “ tj. sve zajedno dizajn korisničkog interfejsa. Korisnički interfejs je grafički izgled aplikacije. Sastoji se od dugmića na koje korisnici mogu da kliknu, teksta koji čitaju, slika, klizača, polja za unos teksta i svih ostalih elemenata sa kojima korisnik ima interakciju. Dizajn korisničkog interfejsa uključuje izgled ekrana, prelaze, animacije interfejsa i svaku mikro interakciju. Bilo koja vrsta vizuelnog elementa, interakcije ili animacije mora biti dizajnirana.
Ovaj posao pripada dizajnerima korisničkog interfejsa. Oni odlučuju kako će aplikacija izgledati. Moraju da izaberu šeme boja i oblike dugmadi – širinu linija i fontove koji se koriste za tekst. Dizajneri korisničkog interfejsa kreiraju izgled i osećaj korisničkog interfejsa aplikacije.
UI & UX dizajn se rade pomožu specijalizovanih softvera Adobe XD i Figma.
UX dizajn
Ovaj posao pripada dizajnerima korisničkog iskustva. Oni određuju strukturu interfejsa i funkcionalnosti. Kako je organizovan i kako su svi delovi povezani jedni sa drugima. Ukratko, oni dizajniraju kako funkcioniše interfejs. Ako dobro funkcioniše, korisnik će imati dobro iskustvo. Ali ako je navigacija komplikovana ili neintuitivna, onda je verovatno loše korisničko iskustvo.
Dakle, UX dizajner odlučuje kako korisnički interfejs funkcioniše, dok UI dizajner odlučuje kako će izgledati korisnički interfejs. Njihova saradnja je neophodna u cilju izrade intuitivne i dobro dizajnirane aplikacije ili web sajta.
Veličina, složenost, posebni tehnički zahtevi, funkcionalnosti, dizajn i druge vrste usluga kao SEO, kopirajting, fotografisanje, prevođenje utiču na formiranje krajnje cene za izradu svakog pojedinačnog web sajta.
Pošto u procesu učestvuju različiti delovi našeg tima (čije se satnice razlikuju) i čiji angažman može da se utvrdi tek nakon preciznih dogovora sa klijentom, možemo dati samo okvirnu cenu za najmanje projekte.
Tako da jedan profesionalan prezentacioni web sajt, samo sa standardnim funkcionalnostima košta minimalno 300eur.
SEO (Search Engine Optimization) je skraćenica za optimizaciju za pretraživače. To je skup radnji koje se moraju preduzeti da bi se poboljšalo pozicioniranje veb stranica u organskim rezultatima pretrage. Pošto je organska pretraga (Google search) najčešči način da korisnici otkriju i pristupe onlajn sadržaju, dobra SEO strategija je neophodna za poboljšanje kvaliteta i količine saobraćaja na vašem veb-sajtu.
Visokokvalitetni saobraćaj obuhvata samo posetioce koji su stvarno zainteresovani za proizvode, informacije ili druge resurse koje nudi vaš sajt, i koji će preduzeti neku od akcija (konverziju) koju nudi vaš sajt (poručivanje usluge, kupovina, registracija,…)
Iako je WordPress počeo kao alatka za bloging, evoluirao je u moćan kreator veb stranica i robustan sistem za upravljanje sadržajem (CMS).
WordPress pokreće približno 43% svih veb sajtova na internetu.
Zbog svojih profesionalnih karakteristika, mnogi od vrhunskih brendova koriste WordPress za pokretanje svojih veb sajtova. Među poznatim su Time Magazine, Facebook, The New Yorker, Sony, Disney, Target, The New York Times, Microsoft News, Vogue i mnogi drugi.
WordPress je napisan korišćenjem visokokvalitetnog koda, što znači da Google i drugi pretraživači vole WordPress.
WordPress je veoma je sigurna i bezbedna platforma za pokretanje veb stranice.
Profesionalne kompanije proizvode različite dodatke za WordPress koje omogućavaju dodavanje velikog broja funkcionalnosti.
WordPress sajtovi su daleko jeftiniji nego custom made sajtovi.
Održavanje sajta se može podeliti u dve grupe:
U prva grupu spadaju poslovi oko tehničkog održavanja samog sajta: ažuriranje WordPress-a i korišćenih plaginova, provera brzine učitavanje sajta, provera kreiranja automatskih buckup-ova, validnosti SSL sertifikata, provera da li ima error 404 stranica, ažuriranje verzije PHP-a, pravljenje novih e-mail naloga…
U drugu grupu spadaju poslovi oko ažiriranja sadržaja: dodavanje novih stranica ili brisanje starih, izmena tekstova i drugih tipova podataka, dodavanje novih fotografija ili galerija slika.